Prestiżowy katalog firm

Dodawanie swojej strony firmowej do katalogów i baz wirtualnych serwisów internetowych jest pierwszym i kluczowym krokiem w pozycjonowaniu tego typu stron. Do innych zaliczyć można oczywiście takie funkcjonowania w jaki sposób preclowanie czy budowanie stron zapleczowych, natomiast współcześnie katalogowanie posiada jedną z największych sił przebicia – zwłaszcza gdy w grę wchodzi naprawdę dobry i mocny pod względem katalog firm, w którym znajdują się serwisy charakteryzujące się wysoką jakością merytoryczną.

Wbrew pozorom dbanie o taki katalog stron firmowych nie powinno się do łatwych zadań. Jeżeli sprawdzanie stron, które pretendują do tego, aby je dodać jest banalne – wystarczy tylko na nie wejść i sprawdzić, czy faktycznie nadaje się do spisu, o tyle konieczność regularnego sprawdzania stron już dodanych to bardzo żmudna praca. Jest to jednakże niezbędne, jeśli chcemy, ażeby nasz katalog firm trzymał wysoki poziom i był rozpoznawalny , a dodatkowo znany w środowisku SEO, uchodząc za jeden z najlepszych w tego rodzaju branży. Prestiż katalogów z wyłącznie stronami firmowymi zależy natomiast nie tylko od tego, jak jest prowadzony, jak moderowany i jak promowany. Liczy się też jego zawartość merytoryczna, czyli to jakie strony są do niego dodawane , a ponadto jakie strony taki katalog firm akceptuje. Im większe restrykcje wobec „kandydatów” tym większa zapewnienie, że katalog w rzeczywistości zyska miano prestiżowego i renomowanego. Z drugiej strony jednakże zbyt głębokie obostrzenia mogą sprawić, że do katalogu strony w ogólności nie będą dodawane, co z kolei nie wpłynie pozytywnie na jego wizerunek i zawartość.