Tanie SEO to dobre SEO?

Nie przemija dyskusja o tym, czy tanie usługi powiązane z SEO i pozycjonowaniem mogą być de fakto dobre, czy to jedynie marketingowy bubel wymyślony dla naiwnych nabywców. Prędzej czy później dochodzi natomiast w bardzo wielu przypadkach do sytuacji, gdy tanie i niedrogie pozycjonowanie i usługi SEO okazują się inwestycją kompletnie nietrafioną. A mówiąc jeszcze bardziej jednoznacznie: normalnym zmarnowaniem pieniędzy. SEO jest bowiem dziedziną, w której oszczędzanie nie popłaca, chyba że w konkretnych i indywidualnych przypadkach. Niekiedy jednakże można trafić na de facto korzystną pod kątem finansowym propozycję i to od doświadczonej i znającej się na rzeczy firmy. Głównie chodzi tu o sytuacje, w których taka firma oferuje na przykład czasowe promocje na pozycjonowanie i usługi SEO albo na jakieś pojedyncze funkcjonowania (np. jednorazowe katalogowanie stron, dodanie do wybranej grupy precli itp). Takie sytuacje są jednak relatywnie rzadkie i pozwalają sobie na nie jedynie większe firmy, które przez takie promocje nie stracą profitów, a wręcz całkiem inaczej – o wiele bardziej je zwiększą. Bardzo trudno zatem niedwuznacznie określić, czy tanie SEO może być równocześnie dobrym SEO, ponieważ w tej sferze istnieje ogromna rozbieżność. I to już na poziomie samej definicji, ponieważ dla różnorakich nabywców dobre pozycjonowanie i ceny pozycjonowania mogą być czymś innym niż dla pozostałych kontrahentów. To samo dotyczy też i firm, które niekiedy w znacznie skrajnych definicjach określają „dobre” i pozytywne SEO działania, znacznie różniące się od definicji narzucanych przez swoją konkurencję.