Pozycjonowanie vs. Adwords

Każdy specjalista z zakresu SEO idealnie zdaje sobie sprawę z tego, że Google niezbyt przyjaznym okiem patrzy na wszelkie działania związanie z pozycjonowaniem strony. W naturalny metodę stanowią one bowiem konkurencję dla systemu reklamowego Google: Adwords i Adsense. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie i usługi SEO są z tego względu w jakimś odwrocie. Wręcz całkiem inaczej, ponieważ im bardziej pracownicy amerykańskiego giganta starają się walczyć z branżą SEO, tym jest ona mocniejsza. Podstawową różnicą między pozycjonowaniem a systemem Adwords jest na 100 procent cena , a ponadto skuteczność obu metod. W niektórych przypadkach po prostu nie opłaca się wykupywać kampanii reklamowej w Google, ponieważ konkurencja jest zbyt mała – równie doskonały efekt dadzą samo pozycjonowanie i samodzielne pozycjonowanie, które w pewnych przypadkach można przeprowadzić nawet własnymi siłami. Dotyczy to w szczególności prostych i niszowych fraz, które nie są oblegane przez konkurencję i których wypromowanie na czoło rezultatów wynajdowania jest wyjątkowo łatwe. W przypadku systemu Adwords warto się nim zainteresować, gdy mamy do czynienia z ogromną konkurencją na danym rynku lub gdy ceny za pozycjonowanie i usługi SEO znacznie przekraczają nasz planowany budżet. Zaletą takiej reklamy jest jest stosunkowo wysoki czynnik kompresji, dzięki czemu mamy zapewnienie, że naszą stronę odwiedzą wyłącznie klienci zainteresowani daną usługą. Powinno się natomiast uważać za nieetyczne funkcjonowania konkurencji, która czasem specjalnie klika w reklamy Adwords, wyczerpując limit ustawiony w kampanii i generując nam wyższe koszty.