Naturalne linkowanie (stron|strony|portalu|witryny} – porządek w sieci czy niepotrzebna strata czasu?

Pozycjonowanie zwane jest przeciwnie optymalizacją. Tyczy się to przykładowo. wyszukiwarek internetowych, a zadaniem pozycjonowania jest osiągnięcie przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla konkretnych słów i wyrazów głównych. Optymalizacja to element szeroko pojętego marketingu internetowego i bazuje na znanych elementach funkcjonowania algorytmu wyszukiwarek, ciągłym poznawaniu nowych wzorów, i te algorytmy biorą pod uwagę przy rangowaniu strony , a oprócz tego na weryfikowaniu stron już istniejących.
Funkcjonowania pozycjonowania w dużej mierze są niewidoczne dla przeciętnego użytkownika strony, jednak mają one dość znaczny wpływ na jej indeksowanie i klasyfikacje w wyszukiwarkach – sieci społecznościowe, przykładowo:
1. Dopasowanie strony internetowej do norm W3C,
2. Oddzielenie warstwy logicznej struktury dokumentu od warstwy jego prezentacji, co poprawa i przyspiesza czasu ładowania strony,
3. Rozwiązywanie powielonej informacji, przykładowo. poprzez wskazanie wersji preferowanej za pomocą konwertowania kanonicznego z poziomu kodu HTML lub nagłówku HTTP dokumentu, a w sytuacji zawartości błędnie powielonej wykonując ewidentne przekserowania i użycie przyjaznych adresów,
4. Pozwala głębokie linkowanie w sytuacji animacji Flash , a oprócz tego gwarantuje alternatywną wersję dla przeglądarek bez wsparcia dla wspomnianej technologii (w tym robotów wyszukiwarek internetowych).
Pozycjonowanie strony jest procesem pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych, które są jednym z czynników wpływających na pozycje w wynikach odszukiwania, które w czasie użytkowania są dla nas najbardziej istotne.